Condiții generale
Condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale
I.T.S Express S.R.L. oferă și prestează servicii poștale incluse în sfera serviciului universal și neincluse în sfera serviciului universal având ca obiect trimiteri poștale intern, în următoarele condiții:
I.T.S Express acceptă doar trimiteri poștale ambalate și etichetate în mod corespunzător de către expeditor, conform bunului ce face obiectul trimiterii poștale, cu un înveliș exterior opac – care să nu permită vizualizarea conținutului, dar care nu va împiedica însă lizibilitatea adresei și pe suprafața căruia se pot lipi ușor și durabil adresa și alte semne, etichete, indicii/marcaje, și care au înscrise datele de identificare complete ale destinatarului (nume și prenume/denumirea în cazul persoanelor juridice, respectiv adresa completă de livrare, număr de telefon) și opțional, dar recomandabil, ale expeditorului, cu excepția serviciului contra ramburs, în cazul căruia și datele corecte și complete ale expeditorului sunt obligatorii (denumirea sau numele și prenumele expeditorului, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se dorește livrarea sumei de bani ori contul bancar în care se dorește predarea sumei de bani, după caz).
Prin predarea trimiterilor către agentul/personalul I.T.S , expeditorul este de acord cu termenii și condițiile I.T.S Express, care fac parte din oferta comercială a furnizorului, indiferent dacă acesta semnează sau nu documentul de transport (AWB).
Expeditorul răspunde de corectitudinea datelor înscrise pe trimiterea poștală, cât și de ambalarea corespunzătoare și etichetarea acesteia, precum și de conținutul trimiterii poștale.
Condiții de acceptare a trimiterilor poștale
Condiții de dimensiuni și greutate:
Dimensiunile și greutățile maxime acceptate ale trimiterii poştale:
• 210 mm X 297 mm (format A4) pentru plicuri, greutate maxima 3 kg;
• 60 cm x 50 cm x 30 cm pentru colete, greutate maxima acceptata este de 30 kg.
Condiții de ambalare:
Pentru a fi acceptate în rețeaua poştală, trimiterile poștale trebuie să îndeplinească următoarele condiții de ambalare:
• Trebuie să fie închise de către expeditor într-un ambalaj intact și opac, care să nu permită vizualizarea conținutului, și care să corespunda greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului,
• Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări successive, putând fi, după caz, din cutii din carton, placaj, lemn, plastic, metal, ambalaje netipizate.
Trimiterile poştale care conţin bunuri fragile vor trebui ambalate corespunzător de către expeditor, utilizând ca umplutură folie cu bule, polistiren antişoc sau alt material care atenuează şocul mecanic, şi să aibă aplicată inscripţia „Fragil”. I.T.S. EXPRESS S.R.L. se obligă să recunoască şi să respecte inscripţiile/etichetele aplicate de expeditor şi să acorde o atenţie specială în manipularea şi depozitarea trimiterilor poştale în cauză.
I.T.S Express S.R.L nu răspunde pentru eventualele pierderi totale sau parțiale, deteriorări, pagube pricinuite persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare de către expeditor.
Trimiterile poștale nu trebuie să conțină:
• bunuri care, prin natura lor sau prin modul în care sunt ambalate, pot pricinui pagube persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau celorlalte bunuri;
• ambalaje ce prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, respectiv bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent;
• bunuri al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie și numai pe o porțiune de parcurs: arme, muniții, droguri, material exploziv/toxic/inflamabil;
• bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport, prin dispoziții legale administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare: opere de arta, antichități, aur, argint, pietre prețioase, produse perisabile, animale vii, etc.
I.T.S Express refuză preluarea trimiterilor poștale ce conțin bunurile descrise anterior, precum și trimiterile poștale care nu respecta condițiile de ambalare.
I.T.S. Express refuză preluarea trimiterilor poștale ce conțin bunurile descrise anterior, precum și trimiterile poștale care nu respecta conditiile de ambalare.
I.T.S. EXPRESS așigură secretul trimiterilor poştale – reţinerea, deschiderea sau divulgarea conținutului trimiterilor poștale fiind permisă numai în condiţiile și cu procedura prevăzute de lege.
Modalităţile de plată a tarifului serviciului poştal sunt: mijloace electronice sau numerar, la momentul efectuării comenzii serviciului poştal sau depunerii trimiterii poștale, după caz. De asemenea, pot exista și alte modalităţi sau termene de plată, stabilite în urma întocmirii unui contract în formă scrisă, cu respectarea prevederilor legale.
I.T.S Express furnizează serviciul postal Standard, serviciu poştal a cărui particularitate constă în preluarea trimiterii poștale și predarea acesteia catre destinatar sau, acolo unde este cazul, catre persoana autorizată să primească trimiterea poștală la adresa indicată de expeditor, în termenul stabilit în cuprinsul acestui document şi în schimbul tarifului prevăzut în oferta comercială.
I.T.S Express furnizează servicii de trimitere cu valoare declarată, servicii ale căror particularităţi constau în așigurarea unei trimiteri poștale interne împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parţiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depași valoarea declarată de către expeditor (în schimbul unui tarif suplimentar de 1,5% din valoarea declarată), și în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmata în scris de catre acesta.
Termenul în care poate fi solicitată de expeditor dovada privind depunerea, respectiv livrarea trimiterii poștale care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată este de 9 luni de la data depunerii acesteia, I.T.S Express având obligația de a comunica dovada respectivă în termen de maxim 2 zile lucrătoare de la data solicitării, printr-o metodă agreată cu expeditorul sau întegratorul (de exemplu fax, e-mail etc), fără a implica costuri suplimentare în sarcina expeditorului.
În cazul serviciului de trimitere cu valoare declarată, valoarea maximă acceptată a valorii declarate pentru trimiteri poștale interne este de 5000 RON.
I.T.S Express furnizează serviciul Contra ramburs, serviciu poştal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate, interne și internaționale. Preluarea acestor trimiteri poștale se face numai în condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de identificare, respectiv denumirea sau numele și prenumele, după caz, numărul de telefon, precum și adresa completă la care se doreste livrarea sumei de bani ori contul bancar în care se doreste predarea sumei de bani, dupa caz. Dovada identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului contra ramburs, este actul de identitate.
Achitarea sumelor de bani către expeditor în cazul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri poștale interne se poate face atât în numerar, cât şi în cont Colector (bancar).
Suma maximă acceptată de către I.T.S EXPRESS pentru trimiterile poștale interne care fac obiectul serviciului contra ramburs este 5000 LEI
În cazul serviciului Contra ramburs, termenul de returnare a contravalorii bunurilor care fac obiectul trimiterilor poștale interne către expeditor (sumele colectate de la destinatar) este de 5 zile lucrătoare de la livrarea trimiterii poștale.
I.T.S Express oferă și prestează serviciul Confirmare de primire având ca obiect trimiterii poștale interne, serviciu poştal a cărui particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate, confirmată în scris de destinatar. Termenul de returnare către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale interne confirmată în scris de către destinatar este de 5 zile lucrătoare de la livrare.
În cazul pierderii dovezii de confirmare a primirii trimiterii poștale de către destinatar, I.T.S Express întocmeşte şi pune la dispoziţia expeditorului un duplicat al acesteia.
I.T.S Express furnizează serviciul Express, serviciu poştal care presupune în mod cumulativ:
• eliberarea de către I.T.S Express expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în reţeaua poştală şi care atestă data și ora depunerii, precum și, de regulă, plata tarifului;
• predarea trimiterii poștale la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
• predarea rapidă a trimiterii poștale;
• răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare aferenţi trimiterilor poștale care fac obiectul acestui serviciu.
Timpii de livrare garantaţi pentru trimiterile poștale care fac obiectul serviciului Express sunt de:
• 8 ore, serviciu disponibil doar pe raza municipiului București, pentru trimiterile poștale depuse/colectate de luni pana vineri până la ora 18.00
.
În cazul depășirii timpilor de livrare garantaţi pentru serviciul Express, I.T.S Express răspunde faţă de utilizator prin restituirea unui procent de 0,5% din tariful încasat pentru fiecare 12 ore de întarziere, însă despagubirea nu poate depași valoarea tarifului încasat.
Preluarea trimiterii poștale se realizează, prin personalul I.T.S
În cazul serviciilor poștale contra ramburs, confirmare de primire, livrare specială sau, respectiv, al serviciilor având ca obiect trimiteri poștale cu valoarea declarată, I.T.S Express va elibera, inclusiv prin mijloace electronice, cel târziu la momentul acceptării trimiterii poștale, o dovadă care să ateste serviciul ales de către expeditor sau integrator.
În momentul preluarii trimiterilor poştale, acestea se vor cântări, măsura și greutatea ce se va lua în calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizică și cea volumetrică. Fiecare punct de acces/contact fix deservit de personal este prevăzut cu instrumente de măsurare/cântărire corespunzatoare (cântar omologat și certificat metrologic).
Formula de calcul pentru greutatea volumetrică este lungime x lățime x înălțime/6000 cm.
Toate trimiterile poștale trebuie sa fie sigilate.
Predarea trimiterii poștale se face la adresa indicată de expeditor (personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală),
I.T.S Express garantează livrarea oricarei trimiteri poștale interne în bune condiții și în deplină confidențialitate, fără a depași termenul maxim de 3 zile lucrătoare.
Termenii de livrare nu includ sărbătorile legale si cazul de forță majoră și cazul fortuit.
I.T.S Express va preda trimiterea poștală care face obiectul serviciului confirmare de primire către destinatar sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală numai în măsura în care acesta/aceasta va confirma, în scris, primirea trimiterii, prin indicarea datei și a numelui și prenumelui în clar, a calitații sale în raport cu destinatarul și, respectiv, prin adăugarea semnaturii pe formularul utilizat I.T.S Express.
I.T.S Express va preda către destinatar /persoana autorizată trimiterea poștală care face obiectul serviciului contra ramburs numai în măsura în care acesta achită, la primirea trimiterii poștale, contravaloarea bunului care face obiectul serviciului contra ramburs, astfel declarată de expeditor.
Dovada identităţii destinatarului este actul de identitate.
I.T.S Express nu va utiliza pe întreaga perioadă în care se află în poseșia trimiterii poștale metode de manipulare a trimiterilor poștale care, prin activitatea angajaților săi sau a factorilor externi pot altera, deteriora trimiterea poștală ori conținutul acesteia.
De asemenea, I.T.S. Express nu condițonează prestarea serviciilor poștale de deschiderea trimiterii poștale, cu excepția situațiilor în care există indicii că trimiterea poștală conține bunuri care nu respectă condiţiile generale de acceptare, nu va deschide trimiterea poștală depusă închisă și nu va utiliza metode de manipulare a trimiterilor poștale, înclusiv digitale, care ar da posibilitatea oricarei persoane de a lua cunostință de continutul trimiterii poștale.
I.T.S. oferă disponibilitatea monitorizarii electronice a parcursului trimiterii poștale (track & trace), pe durata operațiunilor de colectare, sortare, transport sau livrare a respectivei trimiteri poștale (atât prin intermediul site-ului web al I.T.S. , cât și prin intermediul aplicației mobile I.T.S. ).
I.T.S. Express va returna trimiterea poștală la adresa clientului expeditor cu aplicarea unui tarif egal cu cel serviciului de tur, conform tarifelor indicate în ofertă, într-un termen maxim de 3 zile lucrătoare în cazul trimiterilor poștale interne și într-un termen de maxim de 14 zile lucrătoare în cazul trimiterilor poștale internaţionale, termene care se calculează dupa caz, de la data expirării perioadei de păstrare (avizate) sau a încercarii de livrare, dacă aceasta nu a putut fi predată destinatarului din următoarele motive:
1. adresa destinatarului nu există sau la acea adresă nu există nicio construcție unde trimiterea poștală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale;
2. destinatarul/persoana autorizată să primească trimiterea poștală, nu a fost gasită la adresa indicată, iar termenul de păstrare în vederea predării la punctul de contact a expirat;
3. destinatarul sau persoana autorizată să preia trimiterea poștală a refuzat, dupa caz, primirea trimiterii poștale, confirmarea, în scris, conform prevederilor legale, a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs.
Cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor Express și Livrare specială, în cazul imposibilitatii de predare din cauza faptului că destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poştală nu a fost gășită la adresa indicată, adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcţie ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale, sau trimiterea poștală nu a fost ridicată de către utilizator în termenul indicat de către I.T.S. prin intermediul avizului transmis acestuia, I.T.S. va aviza (înstiința), prin mijloace electronice, destinatarul și va păstra, la un punct de contact (sistem automat de colectare/ livrare sau un punct de contact fix deservit de personal), în vederea predării, trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zile calendaristice de la data avizarii, conform avizului primit de destinatar .
Fără a aduce atingere prevederii ante-menționate, I.T.S. va realiza, cu întâietate, avizarea destinatarului, prin mijloace electronice, iar în cazul în care nu are datele necesare ale destinatarului în vederea transmiterii avizului prin mijloace electronice va proceda la avizarea pe suport hârtie (excepție făcând situația în care adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcţie sau un destinatar la care trimiterea poştală să poată fi predată ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale).
În cazul imposibilităţii de predare a trimiterii poștale din cauza faptului că destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poştală a refuzat, după caz, primirea trimiterii poștale sau confirmarea în scris, conform prevederilor legale, a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs, I.T.S. va proceda la returnarea cu celeritate a respectivei trimiteri poștale, în termenul aferent felului trimiterii poștale (interne sau internaţionale) astfel stabilit în cuprinsul prezentului document, fără avizarea destinatarului și, respectiv, fără păstrarea trimiterii poștale la dispoziţia acestuia.
În situatia în care expeditorul sau integratorul a solicitat, în scris, la momentul depunerii trimiterii poștale sau prin contractul încheiat cu I.T.S. , returnarea cu celeritate a trimiterii poștale, fără avizarea destinatarului și, respectiv, fără păstrarea trimiterii poștale la dispozitia acestuia, I.T.S. Express va returna cu celeritate trimiterea poștală expeditorului.
În cazul trimiterilor poștale care fac obiectul returnării la expeditor, I.T.S. va aviza expeditorul, la momentul încercării de predare a trimiterii poștale sau la momentul expirării termenului de păstrare în vederea ridicării de la sistemul automat de colectare/livrare (indicat în aviz) și va pastra, la un punct de contact (sistem automat de colectare/livrare sau un punct de acces/contact fix deservit de personal), în vederea predării trimiterea poștală care nu a putut fi predată acestuia, pentru o perioadă de 5 zile calendaristice de la data avizarii. Condițiile stabilite mai sus cu privire la procedurile și modalitățile de avizare în cazul imposibilității de livrare către destinatar (persoana autorizată) a trimiterii poștale sunt aplicabile, în mod corelativ, și în situația trimiterilor poștale care fac obiectul returnării la expeditor/integrator.
Trimiterile poștale care nu au putut fi predate destinatarului și nici returnate expeditorului vor fi păstrate timp de 9 luni de la data depunerii trimiterii poștale, în depozitul I.T.S. Express din București. Dacă în acest timp expeditorul sau destinatarul nu au revendicat trimiterea poștală, aceasta va trece fără nicio notificare sau formalitate prealabilă în proprietatea I.T.S. Express. Pentru orice păstrare a trimiterii poștale la dispoziția expeditorului sau destinatarului I.T.S. Express va percepe un tarif de 1 leu/zi, după expirarea termenului de avizare.
Mecanismul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatori
I.T.S. Express a stabilit un mecanism de soluționare a reclamațiilor simplu, transparent și accesibil, în special în ceea ce privește furtul, pierderea, distrugerea parțială, totală sau deteriorarea trimiterilor poștale, precum și nerespectarea condițiilor de calitate a serviciilor (termene de livrare, de returnare etc). Procedurile permit solutionarea echitabila și prompta a reclamațiilor precum și un sistem adecvat de rambursare sau compensare.
Termenul de introducere a reclamației prealabile adresate furnizorului de servicii poștale este de 6 luni și se calculează de la data depunerii trimiterii poștale.
Furnizorul de servicii poștale are obligația de a soluționa reclamația prealabilă în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.
Expeditorul sau destinatarul nemultumit de serviciile oferite (neprestarea serviciului, ori prestarea necorespunzatoare a serviciului poștal) poate formula o reclamație verbală (telefonic, la numărul de telefon 021.9336) sau în scris, prin depunere personală la oricare dintre locatiile I.T.S. Express, prin transmiterea prin e-mail către adresa customer@I.T.S..ro sau prin intermediul unui serviciu poștal (în plic), recomandat prin intermediul serviciului poştal Confirmare de primire, la adresa Șoseaua de Centură nr. 32, ȘteI.T.S.eștii de Jos, Jud Ilfov, în atenția departamentului Relatii cu Clientii.
În vederea soluţionării reclamaţiei, utilizatorul reclamant va trebui să descrie în cuprinsul reclamaţiei pe care o înaintează evenimentul (fapte, acte şi cauze) aferent reclamaţiei, să își formuleze pretenţiile, modalitatea de plată aleasă în cazul despăgubirii și informaţiile necesare transmiterii despăgubirilor, precum și datele de contact (în vederea contactarii reclamantului, atunci când este cazul), să anexeze la reclamaţie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte și complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie AWB, a documentului care atestă plata serviciului poştal, a facturii emise de către furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii poștale , bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poștale, copie a procesului verbal de constatare etc.) și să pună la dispoziţie orice alte date și informaţii ce ar putea fi utile soluţionării reclamaţiei.
Reclamația se analizează și se soluționează individual, pentru fiecare trimitere postală în parte.
Departamentul Relatii cu Clientii înregistrează fiecare reclamație și confirmă reclamantului primirea acesteia în funcție de modul cum a fost primită, astfel: prin eliberarea/înmanarea unui număr de înregistrare în cazul reclamaţiilor depuse personal, telefonic (SMS), prin e-mail, dacă reclamantul face publică adresa sa de e-mail sau solicită acest lucru, prin completarea corespunzătoare și semnarea confirmării de primire în cazul reclamației scrise și expediată în plic prin intermediul serviciului confirmare de primire, respectiv prin adresa de răspuns în cazul reclamației primite prin intermediul oricarui serviciu poștal distinct de serviciul Confirmare de primire; atunci când există o solicitare expresă în acest sens din partea reclamantului cu privire la modalitatea de confirmare a reclamației, se va ține seama de solicitarea acestuia.
Orice reclamație se va înregistra în “Registrul Electronic de Reclamații”, iar expeditorul va fi despăgubit în funcție de tipul serviciului ales, cu valoare declarată sau nedeclarată, în termen de maxim 30 de zile de la data finalizării favorabile a analizei reclamației, fără a se depăși termenul de 3 luni de la data întroducerii acesteia.
Dacă reclamația este întemeiata, despagubirea se acorda:
– prin ordin de plată
Reclamația se va considera întemeiata dacă, potrivit dispozitiilor legale și prevederilor acestui document, I.T.S. Express este obligat sa acorde despagubiri.
În cazul reclamaţiilor întemeiate, I.T.S. va acorda despăgubirile în termenul și condiţiile stabilite în prezentul document, fară a fi necesară în acest sens vreo solicitare expresă din partea utilizatorului.
Acordarea despăgubirilor nu poate fi condiţionată de transferul proprietăţii bunului care face obiectul respectivei trimiteri poștale către furnizorul de servicii poştale, cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor de trimitere cu valoare declarată ori a serviciilor contra ramburs, în cazul cărora s-au acordat despăgubiri conform dispozițiilor legale aplicabile, ca urmare a pierderii, furtului sau distrugerii totale a trimiterilor poștale.
În cazul unui serviciu poștal prestat de mai mulți furnizori, furnizorul care a predat trimiterea poștală este obligat să transmită reclamațiile primite, spre soluționare, furnizorului care a preluat trimiterea poștală respectivă.
I.T.S. Express răspunde pentru trimiterile poștale interne, înclusiv în cazul trimiterilor care fac obiectul returnării la expeditor/integrator, astfel:
• în caz de pierdere, furt sau distrugere totală a trimiterilor poştale:
– cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, înclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
– cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;
– cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poștale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu contra ramburs;
În cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, în afara despăgubirilor menţionate mai sus, se restituie şi tarifele încasate la depunerea trimiterii poștale .
• în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale:
– cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată ori cu cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru trimiterile poştale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;
– cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parţială, distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.
În cazul unei trimiteri poștale care face obiectul unui serviciu contra ramburs, I.T.S. Express răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea întegrală a acestuia, în cazul în care rambursul a fost încasat parțial de la destinatar .
În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate.
În situaţia neefectuării prestaţiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale, nominalizate de expeditor prin indicaţii speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar faţă de tariful aplicabil pentru serviciul poştal standard.
La sumele prevazute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.
Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale.
În cazul în care reclamaţia adresată furnizorului de servicii poștale I.T.S. Express nu a fost soluţionată în mod satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele condiţii generale privind furnizarea serviciilor poștale, utilizatorul în cauză poate înainta, în termen de 1 an de la data depunerii trimiterii poștale, o plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi întrodusă îndiferent dacă o plângere având acelaşi obiect a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.
În urmatoarele cazuri I.T.S. Express este exonerat de raspundere:
– paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
– utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor poștale (de exemplu registratura);
– trimiterea a fost primită fără obiecţii de către destinatar, cu excepţia reclamaţiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parţială a conținutului trimiterii poștale;
– paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excepţia tarifului de așigurare.
Prezentul document face parte întegrantă din oferta comercială a I.T.S. EXPRESS S.R.L., reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va considera încheiat între expeditor şi I.T.S. EXPRESS S.R.L., la momentul acceptării trimiterii poștale în reţeaua poştală. Contractul individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.